Organizacija rada u vrtiću

Vrtić započinje radom ovisno o iskazanim potrebama roditelja. U ranojutarnjim satima jedna odgojiteljica dočekuje djecu. Djeci se servira zajutrak uz topli napitak. U 7:00 sati dolazi još jedna odgojiteljica  i tada se prostorno proširuju mogućnosti za aktivnosti djece.

U 7:30 dolaze sve 
odgojiteljice jutarnje smjene na posao i rade do 12:30, 13:00 ili 13:30 sati s djecom ovisno o starosnoj dobi djece u odgojnoj grupi. U popodnevnu smjenu dolaze druge odgojiteljice u različito vrijeme. Najčešće u jaslice u 10:30, u mlađe grupe u 11:00 sati, u srednje grupe u 11:30, a u starije grupe u 12:00 sati te su od tada u odgojnoj grupi prisutne obje odgojiteljice. Popodnevno vrijeme dolaska odgojiteljica različito je tijekom godine te ovisi o potrebama djece, planiranim aktivnostima za rad s djecom i godišnjem dobu.

Sve 
odgojiteljice popodnevne smjene rade s djecom do 16:30 sati u sobama dnevnih boravaka i drugim zajedničkim prostorima vrtića. Prema dosadašnjim iskazanim potrebama roditelja mali broj djece ostaje u vrtiću nakon 17:30 sati. U vrijeme od 16:30 do 17:30 sati s djecom iz cijelog objekta rade odgojiteljice koje sva djeca poznaju.

Vrijeme rada vrtića svake godine je različito, prilagođeno je iskazanim potrebama roditelja.


DOLAZAK DJETETA U VRTIĆ 

Dijete u vrtić možete dovesti kada to Vama i djetetu odgovara.

Mi preporučamo:

  • da dijete dovedete do 8:30 ako planirate da dijete doručkuje u vrtiću jer će se tada moći pripremiti za doručak i u miru doručkovati do 9:00 sati
  • ako imate običaj da s djetetom doručkujete kod kuće, dovedite ga do 9:00 sati jer će od tada moći s drugom djecom i odgojiteljicom sudjelovati u aktivnostima koje su posebno zanimljive, a najčešće se odvijaju u tom dijelu dana. Osim toga djeca koja dolaze ranije već se igraju u manjim grupama, imaju svoje ideje, planove, uloge…Ako dijete dođe ranije, lakše mu je uklopiti se u aktivnosti s drugom djecom koje već traju.



BORAVAK NA ZRAKU

Organizira se svakodnevni boravak djece na zraku u različitim aktivnostima na igralištu ili u okolici vrtića. Dužina i vrijeme boravka na zraku ovisi o godišnjem dobu i vremenskim uvjetima.

Na zrak se ne izlazi samo ako je kiša, smog ili jako niska temperatura, a ljeti se boravi na zraku do 10:00 i poslije 17:00 sati zbog opasnosti od visokih temperatura i UV zračenja.


OBROCI

U vrtiću su organizirana tri obroka i jedan međuobrok te dva dodatna obroka za djecu koja dolaze najranije u vrtić i za djecu koja ostaju u vrtiću nakon 17:00 sati popodne.

Doručak započinje u 8:00 i traje do 9:00 sati u svim odgojnim grupama kako bi djeca u toku tog vremena slobodno odlučila kada će jesti, a da se zbog doručka naglo ne prekida započeta dječja aktivnost.

Međuobrok je voće.

Ručak se odvija podgrupno, a počinje u različito vrijeme ovisno o dobi djece. U vrijeme pripreme za ručak, vrijeme ručka i pripreme za popodnevni dio dana, odmor ili druge aktivnosti djece rade zajedno obje 
odgojiteljice.

Užina je iza 14:00 sati, u različita vremena ovisno o dobi djece.

Djeca koja su spavala postupno ustaju i pripremaju se za užinu i druge aktivnosti.

U tijeku cijelog dana u sobi dnevnog boravka i na dvorištu tijekom ljeta djeci je dostupna voda u bokalima i čaše za jednokratnu upotrebu, a uz to u jaslicama i čaj tijekom jutra.


POSAO ODGOJITELJICA U VRTIĆU TIJEKOM JEDNOG DANA

Tijekom dana 
odgojiteljice planski brinu o izmjeni različitih aktivnosti u vrtiću, na dvorištu i povremeno izvan vrtića. Planski znači da odgojiteljica planira za djecu i zajedno s djecom prostor, različite materijale, igračke i aktivnosti.

Organizira, promatra i vodi, aktivnosti s cijelom grupom, malom grupom djece ili pojedinim djetetom vodeći računa o dobi djeteta, njegovim interesima i trenutnoj specifičnosti djetetovog razvoja. Smisao planskog rada je omogućiti djetetu da razvija sve svoje sposobnosti i nauči kako samostalno i odgovorno zadovoljavati svoje potrebe.

U svim situacijama djeca mogu izabrati što će, s kim će, kako i koliko dugo će se baviti odabranom aktivnošću.

U našem vrtiću nastojimo sve prostore unutar objekta organizirati za aktivnosti djece i obogatiti ih različitim materijalima, sredstvima, igračkama... Time stvaramo bogatije uvjete kako bi se djeca i 
odgojitelji različitih odgojnih grupa zajednički družili, igrali, stvarali i spontano učili jedni od drugih.
 


Ispiši stranicu