Vrtić kod kuće
Poštovani roditelji,
dobrodošli u ''Vrtić kod kuće", mjesto na kojem možete pronaći korisne savjete i ideje koje su odgojitelji DV "Prečko" te ostali stručnjaci pripremili za vas i vaše mališane.
Osim u ''Vrtiću kod kuće'', dodatne korisne materijale možete pronaći i u individualnim kutcima svakog stručnog suradnika zasebno te u kategoriji Projekti.
Pogledajte što smo vam ponudili, ispunite vrijeme provedeno kod kuće, pročitajte provjerene i službene informacije i ostanite doma.
Ovim vas putem molimo i da (koliko je u vašoj mogućnosti) pratite i poštujete odluke Stožera civilne zaštite RH u svrhu sprječavanja širenja zaraze novim koronavirusom, ali povrh svega da brinite o sebi i vašim (i našim) najmanjima te da nastojite zadržati optimizam kako bismo zajednički, a odvojeno, prebrodili ovo izazovno razdoblje!
Stručni tim DV "Prečko"
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3. 5. SVJETSKI DAN SUNCA
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
SVJETSKI DAN PLESA, 29. 4.
Svjetski dan plesa održava se svakog 29. travnja od 1982. godine. Većinu djece predškolske dobi, a posebice onu jasličke dobi, privlači glazba te se počinju gibati na prve zvukove glazbe bilo koje vrste. Djeca vole pokret, gibanje i biti aktivni. Ples ih uči socijalnim vještinama poput suradnje i vršnjačke interakcije te izgradnji samopoštovanja putem plesnih iskustava.
Slušanje glazbe pomaže djeci misliti i izražavati se na kreativnije načine, vještina koja će biti cijenjena u njihovom odraslom životu. Plešući djeca poboljšavaju vlastitu koordinaciju te osjećaj vlastitog tijela naspram okruženja. Izlaganje djece glazbi i pokretima učvrstit će fizički, socijalni i emocionalni razvoj, razvoj jezika i komunikacije te vještine slušanja i kreativnosti.
Kao roditelji, možete aktivno poticati interes za glazbom i plesom na sljedeće načine: predškolska djeca najbolje reagiraju na glazbu kada je aktivno iskuse; zainteresirati ih možemo jednostavnim stvarima poput poskakivanja, marširanja i lupkanjem u ritmu glazbe; nije potrebna posebna oprema – jednostavna melodija i prostor za gibanje sve su što je djetetu potrebno kako bi iskusilo glazbu i plesni pokret; djeca jasličke dobi posebno vole plesati s partnerom – vaši vlastiti pokreti najbolji su poticaj za najmlađe da zaplešu.
Nudimo Vam nekoliko ideja i igara kako zainteresirati svoje najmlađe za plesne pokrete i pritom učvrstiti i razviti nove vještine:
-
Ples s trakama/maramama – neka djeca iskuse spore i nježne pokrete na zvukove klasične glazbe
-
Marširajte na zvukove (improviziranog) bubnja
-
Napravite jednostavni instrument uz kojeg je moguće plesati, svirati te učiti ritam – napunite staklenke ili plastične boce raznim materijalom poput suhog tijesta, riže, graha, kamenčića i sl. Neka djeca istraže sve mogućnosti instrumenta kojeg su napravili kako bi ga mogla koristiti na način koji njima odgovara
-
Igra imitacije – upotrijebite prave instrumente ili one koje ste izradili u igri u kojoj će djeca za vama ponavljati određeni ritmički obrazac i vježbati značenje izraza tiho, glasno, brzo i sporo. Pritom ne zaboravite na važnost vokabulara kojim valja što više obogatiti aktivnosti poput ove te djecu izložiti novim i složenijim govornim strukturama.
-
Za djecu koja pohađaju obogaćeni program učenja stranog jezika [engleski] – plesna igra na melodiju poznate pjesme Row, Row, Row Your Boat (https://www.youtube.com/watch?v=rafox-9P3r8) u kojoj djeca pjevaju i istovremeno prate upute riječi pjesme.
Jump, jump, jump your feet,
Gently off the ground.
Look at me, look at me,
Look at me, look at me.
I can jump up high.
Hop, hop, hop your foot
Gently off the ground.
Look at me, look at me,
Look at me, look at me.
I can hop up high.
Reach, reach, reach your arms,
Way up to the sky.
Look at me, look at me,
Look at me, look at me.
I can reach up high.
-
Slušanje instrumenata – aktivnost za predah od plesa kojom povećavamo djetetovo glazbeno znanje. Cilj je uočiti što više različitih instrumenata, imenovati ih te razvijati vokabular razgovorom o njihovim karakteristikama. Predlažemo skladbe poput Rapsodije u plavom G. Gershwina (https://www.youtube.com/watch?v=eFHdRkeEnpM) i Proljeće A. Vivaldija (https://www.youtube.com/watch?v=l-dYNttdgl0). Navedene skladbe prikladne su za spomenutu aktivnost plesa s trakama/maramama.
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Svjetski dan umjetnosti (15. travnja)
Dragi roditelji i djeco, 15. travnja imamo priliku obilježiti prvi Svjetski dan umjetnosti u cijelom svijetu. Na rođendan Leonarda da Vincija, od ove godine nadalje, svi umjetnici u svim zemljama svijeta slavit će jedan od međunarodnih dana UNESCO-a.
Umjetnost njeguje kreativnost, inovaciju i kulturalnu raznolikost svih ljudi diljem svijeta te predstavlja važnu ulogu u dijeljenju znanja i poticanju znatiželje i dijaloga. Umjetnost je jedna od najdražih aktivnosti djece. Upoznavanjem figura, oblika i predmeta koji ih okružuju, šarajući bojicama i slikajući bojama predškolska djeca doživljavaju veliko zadovoljstvo. Manipuliranjem kistom, poboljšava se fina motorika šake. Brojanjem dijelova i boja, djeca uče osnove matematike. Istraživanjem i eksperimentiranjem raznim materijalima i idejama, djeca koračaju u znanost.
A najvažnije, kada se djeca osjećaju dobro u svom stvaranju, umjetnost pomaže u razvoju samopouzdanja. Djeca koja se osjećaju slobodnom da stvaraju, eksperimentiraju i čine pogreške osjećaju se slobodnima da ostvaruju nove načine razmišljanja koji nadilaze samu umjetničku aktivnost. Crtanje, bojenje i slikanje poboljšavaju okulomotornu koordinaciju te vještine fine motorike, stimuliraju djetetovu maštu te potiču kreativnost, a rezultat uloženog truda daje im osjećaj postignuća i zadovoljstva.
U nastavku slijedi nekoliko ideja kojima Vaša djeca mogu kvalitetno ispuniti vrijeme, ali i obilježiti Svjetski dan umjetnosti:
-
Izložba u muzeju iz udobnosti Vašeg doma? Istražite online izložbe i virtualne ture po muzejima diljem svijeta.
Hrvatski povijesni muzej – http://www.hismus.hr/hr/izlozbe/
Muzej grada Rijeke – https://www.muzej-rijeka.hr/izlozbe/#online-izlozbe
Van Gogh muzej – https://artsandculture.google.com/partner/van-gogh-museum?hl=en
Nacionalna galerija umjetnosti – https://artsandculture.google.com/partner/national-gallery-of-art-washington-dc?hl=en
Arheološki muzej – http://www.amz.hr/hr/izlozbe/virtualni-muzej/
Etnografski muzej (Zbirka Perinić) – http://zbirka-perinic.emz.hr/Zbirka
Muzej za umjetnost i obrt – https://www.muo.hr/about/stalni-postav/
-
Mali umjetnici po uzoru na velike – predstavite djeci radove poznatih umjetnika te istražite i načinite radove jednostavnim tehnikama poput tempere i kolaža. Načinite vlastitu interpretaciju poznatih likovnih djela kao što su Zvjezdana noć, Mačka s crvenom ribom, Crveni balon, Pas od balona (u prilogu). Potaknite djecu na analizu djela – neka nabroje sve motive i boje koje prepoznaju. Tako jačaju svoju percepciju i bogate rječnik.
-
Prirodni mozaik – neka djeca sakupe prirodne materijale poput kamenja, cvijeća, grančica i lišća te ih aranžiraju na čistoj površini. Ista aktivnost moguća je i s uobičajenim predmetima iz kućanstva.
-
Isprobajte recept za domaće tempere i plastelin (u prilogu)
Radove vaše djece možete nam poslati na e-mail dvprecko.kodkuce2020@gmail.com kako bismo ih objavili na našoj web stranici.
Domaći plastelin.pdf
Slikarska tehnika grataž.pdf
Domaće tempere.pdf
Umjetnička djela.pdf
Djevojčica K. i dječak F. poslali su nam svoj doživljaj velikih umjetnika.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________
Dragi roditelji,
Donosimo vam nekoliko ideja kako današnji kišni dan učiniti vedrijim i koje zabavne aktivnosti možete raditi u svom domu. Brojalice se mogu pjevati bezbroj puta, ako joj pridružite i igru skrivača vesela atmosfera i obilje smijeha neće izostati.
Igre s pravilima poput skrivača, Čovječe, ne ljuti se ili svima poznate igre Memory su igre koje se igraju po unaprijed poznatim pravilima. Djeca kroz ovakve igre uče da su u životu pravila nužna, kako ih poštivati te kako se nositi s uspjehom i neuspjehom. Osim toga uče čekati red, surađivati, dijeliti te razvijaju odnose s ukućanima. Brojalicu Kiša, kiša otpjevajte, zatim potaknite dijete da se sakrije i zabava može početi.
Kiša, kiša,
smoči miša,
smočila mu rep i brk,
brzo mišo sad u trk.
Odgojiteljice Ivana, Vlatka i Maja odlučile su vježbati u krugu obitelji pokazujući nam kako se možemo rekreirati u kišnim danima. Pokušajte i vi!
Kauboji i kaubojke
Vježbajmo zajedno
Igra za cijelu obitelj
__________________________________________________________________________________________________________________________________________
Tradicijski običaji vezani uz Uskrs u našem su podneblju uglavnom povezani uz ukrašavanje pisanica i svečani blagdanski doručak. To je prilika da djeca nauče nešto o kulturnoj baštini i narodnim običajima, ali i da se potakne razvoj kreativnosti i predmatematičkih vještina.
Dekoriranje pisanica jedan je od nezaobilaznih običaja koji se veže uz blagdan Uskrsa. Nama je omiljeno bojanje jaja povrćem,voćem i ostalim blagodatima prirode. Osim predivnih boja, ovim ćete načinom biti sigurni kako uskrsna jaja neće sadržavati nikakve umjetne supstance. Evo što možete iskoristiti za bojanje jaja:
-
zelena boja: špinat, poriluk, kopriva
-
crvena boja: ljuske crvenog luka, cikla, zelje, crveni radič
-
smeđa boja: ljuske oraha, crni čaj, instant ili “turska” kava, kora hrasta
-
žuta boja: kurkuma, šafran, listovi kruške, kora limuna i naranče
-
narančasta boja: mrkva, ljuska crnog luka, crvena paprika
-
ružičasta boja: cikla, brusnice ili sok od tamnog grožđa
-
plava boja: listovi crvenog zelja
-
ljubičasta boja: sušene borovnice i čaj od hibiskusa
Prije bojanja jaja u voću i povrću, na jaje možete prisloniti list peršina i pričvrstiti ga hulahopkom kako bi taj dio ostao neobojan. Naposljetku, ne zaboravite jaja premazati uljem ili slaninom kako bi dobila sjaj!
Djecu možete uključiti i u obavljanje pojedinih kućanskih poslova, pazeći pritom na njihovu sigurnost i razvojne mogućnosti. Obavljanjem pojedinog zadatka dijete se uči odgovornosti, a aktivnost kao što je postavljanje blagdanskog stola može biti i edukativna pa je iskoristite za razvoj predmatematičkih vještina. Dajte djetetu upute kao što su: donesi četiri žlice, čaše stavi iznad tanjura, salvetu stavi ispod žlica i sl.
Ovo je razdoblje prilika da s djecom razgovaramo o dobrim djelima, vrlinama, marljivosti, a to možemo i kroz različite priče koje u sebi sadržavaju pouku o važnosti činjenja dobrih djela i širenju prijateljstva. U nastavku poslušajte priču i pogledajte prigodne aktivnosti koje su pripremile odgojiteljice. Za sam kraj pogledajte priču Sanje Kireta Jaje i pisanica u izvedbi odgojiteljice Ana-Marije.
Sretan Uskrs!
Priča o uskrsnom zecu.docx
Ukrašavanje pisanica salvetama.docx
Ukrasi od kartona.docx
Ukrasni stalak za pisanice.docx
Uskrsna slovarica.docx
Jaje i pisanica
__________________________________________________________________________________________________________________________________________
Dragi roditelji!
U subotu, 11. 4. je Međunarodni dan društvenih igara. Obzirom da ćemo svi biti kod kuće, pripremati se za Uskrs, mogli bismo to vrijeme iskoristiti i s ukućanima zaigrati neku društvenu igru. Osim što je zabavno za čitavu obitelj, vrlo je korisno za naše najmlađe, a evo i zašto:
Svako se barem jednom u životu susreo s društvenim igrama. Bio to klasični Čovječe, ne ljuti se, Domino, Memory, Mikado ili pak novije igre koje znaju biti mnogo kompliciranije, činjenica je da učestalo igranje društvenih igara može povoljno utjecati na razvoj djeteta.
Razvija se kritičko mišljenje: Kako dijete raste, tako se razvija njegovo mišljenje i pogled na svijet, a u tom razvoju društvene igre itekako mogu biti od koristi. Kada se dijete za vrijeme igre nađe pred nekim problemom, pokušati će ga riješiti. U početku će mu u tome pomoći suigrači, a s vremenom mu takve situacije neće predstavljati prepreku. Upravo ovakve situacije uče dijete kako i u stvarnom životu racionalno rješavati potencijalni probleme.
Samostalnost: Ako se radi o igri u kojoj svaki igrač djeluje samostalno, dijete će naučiti kako za svoje poteze u igri ne treba nikome od uključenih davati objašnjenje – zašto se odlučilo na baš taj potez? Također će shvatiti kako ostali nisu tu kako bi mu dali savjet, te će neke situacije morati sam riješiti. Ovo, dakako, može biti vrijedna lekcija o samostalnom suočavanju s problemima s kojima će dijete jednoga dana biti suočeno.
Timski rad: Odlučite li se za igru u kojoj se sudionici grupiraju u timove, dijete će shvatiti važnost međusobne suradnje, ali i stvaranja kompromisa. Ako žele postići cilj (u ovom slučaju pobjedu), djeca će kroz igru shvatiti kako je suradnja s ostalim članovima tima često jedini put do toga.
Pobjeđivanje – je li zaista važno? I dok se maloj djeci (do otprilike četvrte godine) često popušta kad je o društvenim igrama riječ, nakon navršene pete godine života pomalo ih treba naviknuti kako konstantno pobjeđivanje u stvarnom životu jednostavno nije moguće. Naravno, ovakve promjene u igri ne bi trebalo uvesti naglo, a s djetetom bi nakon poraza trebalo popričati o tome kako se osjeća. Jednom kad vaše dijete zaista shvati kako je poraz sastavni dio igre, te da cilj ovakvih igara nije uvijek pobjeda, početi će prihvaćati i „poraze“ u stvarnom životu, te da se stvari ne mogu uvijek odvijati onako kako želimo.
Čitanje: Tijekom igranja društvenih igara, često se znaju pojaviti natpisi na karticama ili na plohi na kojoj se igra odvija. Kada dijete nekoliko puta vidi istu riječ, a suigrači mu ju pročitaju, velike su šanse da počne prepoznavati povezivati slova u cjelinu, te naposljetku i čitati (može biti od iznimne koristi za djecu koja se spremaju krenuti u školu). Ista je stvar i s brojevima, koje sadrži većina društvenih igara. Također igranje igara dobro je za koncentaciju, poštivanje smjera igre...
Ukratko, djeca stječu niz socijalnih vještina kao što je poštivanje pravila, čekanje na red, suradnja s drugima, što sve doprinosi kasnijoj uspješnijoj socijalnoj interakciji i stvaranju prijateljstava. Također čitav proces popraćen je osjećajem zadovoljstva koji pruža povezivanje s drugima.
Od odraslih se očekuje:
- da smatraju dječju igru ozbiljnom aktivnošću
- da su spremni zajednički se igrati s djetetom
- da ne požuruju dijete da završi igru
Osim već spomenutih klasičnih igara koje su vrlo korisne i zabavne, naše odgojiteljice su vam pripremile prijedloge nekih novih igara koje će biti još zabavnije jer ćete ih sami izraditi zajedno sa djecom. Uživajte i zabavite se!
Kosjenka Lovrec-Marinović, psiholog
Igra križić kružić.docx
Potraga za patuljcima.docx
Društvena igra.docx
__________________________________________________________________________________________________________________________________________
Predmatematičke vještine
Pojam predmatematičke vještine odnosi se na niz znanja, činjenica i postupaka koje djeca usvajaju prije polaska u školu, a koja će im biti potrebna za razumijevanje matematike. Dijete u predškolskoj dobi uči o:
-
odnosima u prostoru (unutra – vani, gore – dolje, ispod – iznad)
-
odnosima predmeta (veće – manje, lako – teško)
-
svojstvima predmeta (tvrd – mekan, topao – hladan)
-
količini (jesu li dvije skupine predmeta jednake ili je neka skupina veća ili manja)
-
pojmu broja (brojenje, prebrojavanje, povezivanje broja i količine).
Predškolsko dijete ne „uči matematiku“ sjedeći za stolom i rješavajući zadatke olovkom na papiru. Ono predmatematičke misaone vještine stječe kroz igru, krećući se prostorom, baratajući s predmetima i uspoređujući ih, otkrivajući svojstva predmeta promatranjem i diranjem, uspoređujući količine, premećući i slažući razne predmete.
Ukupno ima devet predmatematičkih vještina, a to su:
-
upoznavanje odnosa u prostoru;
-
uspoređivanje;
-
svrstavanje i razvrstavanje;
-
sparivanje i pridruživanje;
-
jednako, za jedan više, za jedan manje;
-
mehaničko brojanje;
-
brojanje pridruživanjem;
-
prepoznavanje brojeva i pridruživanje brojeva količini;
-
usporedbe brojeva „u glavi“.
Kako poticati razvoj predmatematičkih vještina kod svog djeteta? U nastavku slijedi nekoliko savjeta i prijedloga aktivnosti za svaku od navedenih vještina.
Upoznavanje odnosa u prostoru.pdf
Izvor:
Čudina-Obradović, M. (2002), Matematika prije škole. Zagreb: Školska knjiga
www.logoped.hr
Poštovani roditelji, pogledajte kakvi zadaci vas danas čekaju u našim radnim listovima i s kojim igrama za razvoj jezika i govora se možete kod kuće svi zajedno zabaviti. Naše odgojiteljice Helena, Vlatka, Martina i Ana pripremile su za vas i vaše predškolarce materijale koje možete pronaći ispod teksta.
Zajedničkim vježbanjem i igrama ispunite svoje dane i uživajte u obiteljskim aktivnostima.
Srdačan pozdrav.
Juraj Maldini, stručni suradnik logoped
Važnost pripreme za školu.docx
Govorne igre za predškolsku djecu.pdf
Radni listovi za predškolsku djecu 1.pdf
Radni listovi za predškolsku djecu 2.pdf
Radni listovi za predškolsku djecu 3.pdf
__________________________________________________________________________________________________________________________________________
Aktivnosti učenja putem osjetila djece jasličke dobi: SENZORNA STAZA
Prijedlog materijala:
Prostirke razne teksture na koje ste naišli kod kuće:
-
komadi tepiha
-
tanke spužve od pakiranja
-
prekrivači za krevet, deke
-
jastučnice
-
frotirski ručnici
-
prekrivač za automobilska sjedala od drvenih kuglica
-
prozirne plastične vrećice punjene raznim vidljivim materijalima (stiropor, kuglice, piljevina...)
-
pomponi, vuna
-
plastika s mjehurićima
-
brusni papir
-
čepovi raznih veličina
-
kamenčići, oblutci
Način izrade:
Posložiti nađene materijale u nizu ili u krugu. Za početak poželjno postaviti blizu, a kad dijete postane sigurno materijali se mogu razmaknuti. Ako je potrebno u početku držati dijete za ruku kako bi bilo sigurno u svom istraživanju. Stazu možete izrađivati zajedno s djetetom.
Neka dijete skine papuče i čarape!
Dijete može hodati, skakati, preskakivati, valjati se, puzati koristeći i ruke i koljena, vraćati se unazad, prelaziti stazu koliko puta želi.
Dobit za dijete prelaženjem staze:
-
Pritiskom stopala, dlanova i po mogućnosti cijelog tijela na površine različitih materijala razvija se svjesnost dodira i razlikovanje materijala.
-
Prelaženjem udaljenosti između jednog i drugog materijala i istovremeno prosuđivanje međusobne udaljenosti poboljšava se pažnja, motoričke vještine oka i ruke te vizualno-prostorno procjenjivanje.
-
Koristi i kao vježba održavanja ravnoteže i kretanja, vježba propricepcije i motoričko planiranje.
Staza se može mijenjati, dodavati materijali, dodavati razne upute kao: sad se glasaj kao maca, zapleši... kako bi igra bila zanimljivija.

Literatura:
Carol Stock Kranowitz: „Igre za senzornu integraciju“ Ostvarenje, 2018.
Pripremila: Nevenka Kapusta, defektolog
__________________________________________________________________________________________________________________________________________
Malešnice za najmlađe
Malešnice su pučke dječje pjesmice koje nastaju i razvijaju se kod svih naroda. One su prvi pjesnički tekstovi s kojima se dijete susreće, a njihov nastanak potječe iz susreta djece i roditelja koji se povezuju u igri koja uključuje riječi i pokret.
Malešnice i igre prstima uključuju sve, od jednostavnih stihova u koje su uključeni samo prsti ruke, do složenijih stihova u koje je uključeno cijelo tijelo. Malešnice koje uključuju pokrete prstima i okulomotornu koordinaciju pomažu djeci razvijati finu motoriku, dok neki stihovi koji uključuju pokrete cijeloga tijela potiču razvoj grube motorike. Jedna od njihovih važnih funkcija jest razvijati kod djece pamćenje i osjećaj za ritam te ih pripremaju za slušanje priča i pomažu im da budu koncentrirani i da aktivno sudjeluju u pričanju priča.
U nastavku pogledajte snimku odgojiteljice Romane koja je za djecu pripremila izvedbe nekoliko malešnica. Jesu li vam neke od njih poznate od ranije? Sjećate li se malešnica koje ste kao djeca izvodili sa svojim roditeljima? Koliko su vaša djeca uspješna u savladavanju riječi i pokreta?
Bi, ba bučicu.mp4
Bi, ba bučicu,
Penjem se u kućicu.
U kućici su ptičice
Sve su se sakrile.
Bi, ba bučicu,
Penjem se u kućicu.
U kućici ptičice,
Gnijezda su savile.
Bi, ba bučicu,
Penjem se u kućicu.
U kućici ptičice
Jaja su snijele.
Bi, ba bučicu,
Penjem se u kućicu.
U kućici ptičice
Iz jajeta provirile.
Bi, ba bučicu,
Penjem se u kućicu.
U kućici ptičice
Krila su raširile.

Bi, ba bučicu,
Penjem se u kućicu.
Iz kućice ptičice
Sve su odletjele.
Bi, ba bučicu,
Penjem se u kućicu.
Kućica je tiha nijema
Jer ptičica više nema.
¤ ¤ ¤
Ručice.mp4
Pogledajte mi ručice
I prste moje sve.
To što oni znadu
Pravo čudo je.
Dva prstića spoji ti,
Pa će prsten nastati.
Prstene tad lako
U lančić možeš spojiti
A lančić s veseljem mami pokloniti.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________
Priča za djecu „Uskršnji mjesec“
U sklopu brojnih aktivnosti – kroz likovno izražavanje, pjesme, recitacije, dramatizacije, životno-praktične i radne aktivnosti te tradicijske igre, djeca mogu upoznati narodne običaje i vrijednosti povezane s blagdanom Uskrsa i aktualnog godišnjeg doba – proljeća.
Uskrs i proljeće blisko su povezani. U njihovu dolasku svake godine osjećamo novu nadu, vjeru i početak novog života. Iskoristite ovo vrijeme za promatranje promjena u prirodi – bujanje krošnji drveća, rast cvijeća i trave, osluškivanje cvrkuta ptica, promatranje leta leptira i uživanje u toplini sunca. Razgovarajte s djecom o mladunčadi zečeva, pataka, kokoši. Divi li se vaše dijete tim čudima prirode? Pokazuje li spontano zanimanje za pojave i zbivanja koja ga okružuju?
U nastavku poslušajte audio snimku priče „Uskršnji mjesec“ autorice Christiane Kutik, a u izvedbi odgojiteljice Martine.
https://youtu.be/DDm_Ir-NiOk
Nakon odslušane priče djecu možete potaknuti na aktivnost postavljajući im razna pitanja. Primjerice, koje se životinje spominju u priči? Znate li kako izgledaju? Jesu li bile u našim krajevima ili su došle iz daleka? Što rade u proljeće?
Zajedno potražite te životinje u knjigama ili na internetu. Dok ih proučavate, ponudite djeci bojice, flomastere ili domaći plastelin kako bi kreativno izrazili doživljeno. Djeca mogu i napisati nešto što su saznali i sve podijeliti s nama i svojim prijateljima.
Osim toga, pokušajte sjenom dlanova na zid projicirati lik zeca ili neke druge životinje. Mlađoj djeci sigurno će biti zanimljive brojalice u kojima se spominje zeko.

Ide mali zeko
Ide mali zeko
nešto bi ti rek'o.
Gdje su slatke uši te
da ti šapne "Volim te".
Brzonogi zec
Jedan zeko duga uha,
brzih nogu, dobra sluha,
zelen kupus jako voli
pa ga jede i bez soli!
__________________________________________________________________________________________________________________________________________
Slikovnice razvijaju djetetovu kreativnost, uvode dijete u svijet umjetnosti i književnosti, pomažu u razvoju opažanja, pažnje, pamćenja, mišljenja i logičkog zaključivanja te obogaćuju maštu i kritičko mišljenje. Osim toga, slikovnice na prilagođen i djeci primjeren način govore o aktualnostima iz svijeta koji nas okružuje te tako djeci nude priliku za promišljanje i bolje razumijevanje svijeta.
Na poveznici u nastavku možete pronaći slikovnicu „Zapeli zajedno“. Autorica teksta i ilustracija je osječka psihologinja Ida Martinić. Slikovnica je namijenjena djeci, ali i odraslima, a govori o tome kako se slagati sa svojom obitelji i kako se nositi sa svojim osjećajima dok pojačano provodimo vrijeme zajedno tijekom pandemije koronavirusa.
Slikovnica ZAPELI ZAJEDNO.docx
Zapeli zajedno.pdf
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Svjetski dan zdravlja obilježava se 7. travnja svake godine pod pokroviteljstvom Svjetske zdravstvene organizacije (WHO).
Ovaj dan se obilježava kako bi se izgradila svijest o određenoj temi koja je vezana za zdravlje čime bi se skrenula pažnja na prioritetna područja koje su briga Svjetske zdravstvene organizacije. Aktivnosti vezane za tu određenu temu, kao i sredstva potrebna za njih, ne smiju se odnositi samo na dan 7. travnja, već bi se o njima trebalo voditi računa tijekom cijele godine.
Za vašu djecu naša zdravstvena voditeljica napravila je video kako biste mogli uz igru obilježiti taj dan. Želimo vam dobru zabavu!
Igra Moje tijelo.mp4
Draga djeco, znate li kako rade pluća? Klikom na dokument i video otvorit će vam se zanimljiva aktivnost za koju ne trebate puno materijala, a osim što je poučna jako je i zabavna.
Kako rade pluća?.docx
Kako rade pluća?.mp4
U vrtiću uvijek ističemo važnost pranja ruku. Ova aktivnost vam može pomoći osvijestiti djecu o važnosti održavanja higijene ruku te ih naučiti postupak pravilnog pranja ruku toplom vodom i tekućim sapunom.
Aktivnost pranja ruku.mp4

__________________________________________________________________________________________________________________________________________
Kako provodite vrijeme u obitelji? Dječak R. izradio je slikovnicu zajedno s roditeljima. Bravo!
Slikovnica o danu u izolaciji.mp4
__________________________________________________________________________________________________________________________________________
Dragi roditelji
Svi već znamo da su sportske aktivnosti u današnje vrijeme sastavni dio suvremene kulture i neodvojive su od obitelji, obrazovanja i medija. Također predstavljaju osnovu da kroz igru i na zabavan način najmlađi članovi obitelji usvoje osnovne socijalne vještine. Kroz tjelesne aktivnosti djeca na zabavan način uče o zdravim stilovima života, očuvanju okoliša, uče o svojim emocijama i društvenim odnosima. Na ovaj način želimo vas potaknuti na zajedničko vježbanje i stvaranje novih zajedničkih navika za aktivan život.
Aktivnosti nemojte djeci nametati već ponudite na izbor te nemojte biti orijentirani na rezultate nego na stvaranje zadovoljnog, sigurnog i samopouzdanog djeteta i vedrog ozračja u čitavoj obitelji. Uključenost roditelja i djece te baka i djedova doprinosi razvoju socijalnih vještina kao što su samodisciplina, timski rad, kontrola emocija, poštivanje različitosti itd.
Pogledajte naš video, vježbajte s nama, šaljite nam snimke.....
https://drive.google.com/file/d/1-Ni2tXHcYmOd-nAr4GwV6bhagymhDefz/view?usp=sharing
__________________________________________________________________________________________________________________________________________
Dječak Š. logo vrtića vidi u igri pjenom. Probajte i vi! Pjena je izvor beskrajnog veselja. Djevojčica L. nas vidi u šarenilu duginih boja, a pridružila joj se i djevojčica I. Bravo svi!

__________________________________________________________________________________________________________________________________________
Akcija duga
Draga djeco, poštovani roditelji,
Pridružite se inicijativi „Akcija duga“ koja potječe iz Njemačke i koja je zaživjela u nekoliko europskih zemalja. Ova nas akcija poziva da na prozore ili vrata naših domova stavimo dječje radove s motivom duge. Izloženi radovi pokazat će nam koliko djece hrabro čeka kraj pandemije koronavirusa i povratak u naš vrtić, a prolaznicima na ulicama koji odlaze na posao sigurno će izmamiti osmijeh na lice i vratiti optimizam.
Dječji radovi mogu biti izrađeni u različitim likovnim tehnikama – tempera, pastela, akvarel, flomasteri, drvene bojice, kolaž...
Dječje uratke možete nam poslati na e-mail dvprecko.kodkuce2020@gmail.com kako bismo ih objavili na našoj web stranici.
„Pokušaj biti duga u nečijem oblaku“. (Maya Angelou)
Izrada slike duge od potrošenih flomastera koje tako recikliramo i dobijemo vodene boje. Boje se mogu iskoristiti za slikanje.
Postupak:
Iz flomastera izvaditi uložak i narezati škaricama na manje komadiće i staviti u plastične čaše (odvojiti po boji) i natočiti 1/3 čaše vodom. Neka malo odstoji i kistom promiješati i slikanje može početi, a za dugu uzeti papirnati bijeli ubrus ili maramicu, urolati i krajeve staviti u čašicu kao na fotografiji. Kad maramica upije boje, ostaviti ju da se osuši i zalijepiti na podlogu.

U naš mail sandučić stigli su vaši radovi. Baš ste lijepo obojali svijet duginim bojama.
.png)
__________________________________________________________________________________________________________________________________________
2. 4. obilježavamo Svjetski dan svjesnosti autizma
Svake godine se obilježava puštanjem plavih balona u zrak u znak podrške. Zbog specifične situacije u kojoj se nalazimo naša defektologinja Nena predlaže obilježavanje na način da zajedno s djecom nacrtate plave balone koje ćete staviti na neko vidljivo mjesto.

Što je autizam?
Kako bi se osvijestili i razumjeli što je autizam te saznali kako osobe s autizmom funkcioniraju možete pogledati sljedeći link:
https://www.youtube.com/watch?v=qpzNoRLHIMw
Ovakvim djelovanjem postiže se senzibilizacija i osvještavanje svih nas u odnosu na osobe s autizmom!
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Draga djeco, ovih dana zatvoreni smo u svojim kućama i stanovima zbog virusa. Viruse i bakterije tjeramo pranjem ruku, to već svi znamo.
Zajedno s roditeljima, starijom braćom ili sestrama probajte ovaj eksperiment koji nam pokazuje kako je sapun snažan.
A nakon što ste oprali ruke, pjesmom mu recite da ode. U tome će vam pomoći odgajateljica Sandra.
Ruke perite, virus otjerajte.mp4
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Ovo je logo našeg vrtića. Sigurno ste vidjeli ta dva mala čovječuljka kako vas pozdravljaju.
Pokušajte ga nacrtati, naslikati (prstićima ili kistom), izrezati... A nakon što to učinite, fotografirajte vaš rad i pošaljite ga na mail dvprecko.kodkuce2020@gmail.com
Radujemo se vašim radovima! A sad trk po boje i papir!
Djevojčica V. i dječak P. su nam poslali svoje crteže. Bravo! Radujemo se vašim budućim radovima!

Ispiši stranicu