Montessori program

Poštovani roditelji/skrbinici,

u priloženoj prezentaciji pogledajte neke informacije, zanimljivosti i fotografije iz Montessori programa koji se provodi u Dječjem vrtiću Prečko.

Montessori program Prečko
(klikni na naslov prezentacije za pregled)


U nastavku pročitajte i priloženi tekst u kojemu možete pronaći još informacija i detalja o provođenju programa i dobrobitima programa za dijete.
 
U pedagoškoj godini 2021./2022. u našem se vrtiću Montessori program provodi u dvije mješovite skupine za djecu od prve do treće godine života i jednoj mješovitoj skupini za djecu od treće godine života do polaska u školu.
  
MARIA MONTESSORI (1870. – 1952.)
 
Liječnica, pedagoginja, psihologinja, antrolopologinja; razvija svoju metodu rada s djecom u prvom redu empirijskim (iskustvenim) promatranjem.

U Rimu 1907. godine otvara prvu "Casa dei Bambini", opremljenu po mjeri djeteta namještajem i materijalima koje je sama konstruirala. Od 1909. godine pa do kraja života održava seminare za svoje učenike.

Utemeljila je Montessori pedagogiju. Montessori institucije osnivaju se širom svijeta. Napisala je znatan broj djela, a znanstvenici i danas potvrđuju njezina znanstvena otkrića.

"Čovjek treba biti u središtu odgoja. Uvijek se mora imati na umu da se čovjek ne stvara na fakultetu, već da njegov duševni razvoj počinje rođenjem i da je najsnažniji u prve tri godine života." (M. Montessori)

To razdoblje u Montessori pedagogiji spominje se kao najvažnije doba stvaralaštva, razvoja i rasta. Načela ovog pedagoško-obrazovnog sustava temelje se na cjelovitom i sustavnom promatranju razvojnih potreba djeteta, od rođenja do odrasle dobi.
 
 
MONTESSORI METODA
 
Rečenica "Dijete je spužva koja upija sve oko sebe." ujedno je temeljni princip Montessori pedagogije, koja polazi od djeteta kao pojedinca. Odrasli uvodi dijete u rad s materijalima. Njegova uloga nije podučavati dijete već sistematskim promatranjem prepoznati potrebe svakog djeteta te osigurati poticajnu okolinu koja pobuđuje njegovu prirodnu radoznalost i omogućuje mu da samoinicijativno usvaja navike, vještine i znanja
 
 
MONTESSORI OKOLINA
 
Montessori okolina oblikovana je po mjeri djeteta. Čine ju prostor, materijali i osobe. Omogućuje djetetu slobodu izbora i da prema vlastitim potrebama odabire čime će se baviti, da stječe iskustva, da proučava život na razini koju može razumijeti.

       
 
MONTESSORI PROGRAM
 
Provodi se kroz 5 osnovnih područja:
  1. Samostalnost – briga o sebi, briga o okolini, kontrola pokreta
  2. Osjetilnost
  3. Matematika
  4. Jezik
  5. Kozmičko područje te glazba, pokret i likovnost
Glavno geslo ove suvremene pedagoške metode sadržano je u izreci "Pomozi mi da to učinim sam!".

Prema njoj je Montessori model jedinstven i uvijek prepoznatljiv među drugim pedagoškim usmjerenjima. Ujedno je i načelo odgoja i obrazovanja svakog djeteta kako bi se moglo razviti u samostalnu i samosvjesnu osobu.

                
 
PROVEDBA PROGRAMA
  • Svakodnevno u sklopu redovitog programa
  • Od rujna od lipnja
  • U unutarnjem i vanjskom prostoru vrtića
  • U grupi djece od prve do treće godine života
        
 
VODITELJI PROGRAMA
 
Voditelji Montessori programa su odgojitelji koji imaju stručne kompetencije i edukaciju iz područja Montessori pedagogije.



 

Ispiši stranicu